CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 30, 2010

gemuk?tidaakk~~~

tadi,time tengah makan,
punya lah bertimbun-timbun idea nak tulis blog,
beria nak tulis,tapi bila masuk je kat 'new post',
BLANK!
aiyo0o0..makin nak bukak sem baru ni,makin tak betul jadinya,(alasan tak nak balik kuantan lerr tu..)
so,tengah melayan perasaan tadi,dapat lah satu idea nak tulis tentang apa,
aku terus on blog..
then lupa lagi??tak ada la..ingat laa...=)
hey,saya waras lagi okay?

semalam,time aku tengah kemas2 stor,aku terjumpa satu buku ni..berhabuk!aku pun bukak la,nampak macam aku punya,tapi tak ingat.guess what?aku terjumpa diari aku time darjah 4 dulu..ahahaha~~macam2 la aku tulis,dengan tulisan yang besar gedabaknya,tulisan bulat2,comel je aku tengok..aha~ada satu part yang buat kan aku tergelak ssendiri,part bila aku tulis,

"semua orang tak suka kak long(aku lerr tuu),sebab kak long gemuk..nak jadi kurus,macam orang lain,barulah orang tak ejek2 kak long.nak kurus macam model ke..(cehh,dah pandai perasan time tu!).kawan2 kak long semua cantik2,kak long je buruk.."

aha~terpecah rahsia di situ..but memang betul,time sekolah rendah dulu,aku memang agak berisi..maybe tak ada la dikategorikan sebagai 'gemuk',berisi aje.aku tak ada self confidence langsung dengan diri aku dulu.boleh dikatakan agak 'kolot' la,,..pakai baju apa pun,rasa serba tak kena.tak yakin dengan diri sendiri..but ada satu insiden yang berlaku..(cehh insiden..macam accident pulak..=p),di mana,aku di ejek oleh budak2 lelaki sekolah rendah aku dulu..diorang selalu panggil aku gemuk la,montel la,debab la..membuatkan aku jadi trauma!balik rumah je,mesti menangis,sebab kena ejek.bayangkan lah,perasaan budak yang baru berumur 10-11 tahun,dah kena macam tu,memang tak boleh terima.yela,budak2 lagi kan?(tak caye tanya farah,sebab farah berkawan dengan aku since sekolah rendah lagi,sampai lah sekarang,..)

then masuk aje form 1,aku nekad,nak kurus..nak diet la,nak tu la,nak ni la..macam2 la aku buat nak kurus..sampai sakit2 pun ada..sehingga lah sekarang yang korang tengok aku..=p so,jangan marah aku kalau aku fobia tengok makanan,and aku jarang habiskan makanan aku..sebab kisah silam membuatkan aku jadi macam ni..hehe~

2 comments:

ERi said...

ain debab!;D
hehehe..mrh x?

ain syuhada jamaluddin said...

marah!marah ni..
hehe~nak kena pukul??hik3