CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 28, 2010

saya ada mereka,awak ada??

aku mendiamkan diri,tak bererti aku tak ada modal nak cakap apa,tapi mungkin aku lebih suka mendiamkan diri,when it comes into certain situation.sometimes aku rasa rendah diri sangat,(walaupun dari segi fizikal nya,aku memang RENDAH la kan)bila tengok kawan2 aku borak punya borak,gelak punya gelak,tapi aku tak tahu nak buat orang tergelak macam yang orang lain buat,spontan aje!aku kagum la dengan kelebihan diorang,sebab sekali cakap,dah mampu buat orang tersenyum.orang gelak,aku ikut gelak,orang senyum,aku pun ikut senyum,orang senyap,aku ikut senyap,and bila orang tukar2 cerita,aku senyap..uh?!hehe~tapi itulah aku..sejak baru2 ni,aku tak berani nak meluahkan kata,nak komen apa2.aku tak kata aku tak setuju,and tak jugak aku kata aku setuju.sebab aku lagi prefer mendiamkan diri,takut2 melukakan hati orang if ada kata2 aku yang menyinggung hati orang lain.manusia,semua tak sempurna kan?macam itulah jugak aku..ada la time2 aku tak sedar kalau aku buat salah.but if betul aku ada buat salah,tegur ok?aku masih lagi perlukan bimbingan orang sekeliling aku,orang yang lebih berpengalaman.

aku tak tahu,apa motif post kali ni.aku main tulis aje.sebab dah tak ada idea ler tu.hek3..after on9 facebook tadi,aku terbaca komen kawan aku,korang tak kenal ot,sebab kawan aku ni,kawan yang dah laaamaaaa sangat aku tak contact.baca punya baca,komen punya komen,aku stop macam tu aje.sebab aku BLANK!aku tak tahu nak kata apa.aku tahu,setiap orang mempunyai kelebihan diri masing2.dan masing2 nak tunjuk kan kelebihan yang ada.aku tak kisah semua itu.kadang2 bila kita perasan sendiri tu,ble naikkan keyakinan diri sendiri kan?tapi tak boleh la selalu.hehe~makan diri nanti.nak share la cerita sikit.ada satu masa dulu,aku rasa aku down sangat.tersangat-sangat down.dan ada kawan aku yang nasihatkan aku,bagi aku keyakinan diri semula,try to be different 'ain' from ain sebelum ni.and i did it!aku happy,and aku tak pedulikan orang lain.aku just ada diri aku,dan kawan2 aku.tapi,bila aku duduk dan fikir,aku kena bersederhana.aku tak boleh terus macam ni,dan tak boleh juga tinggalkan ain yang dah aku bina sekarang ni.so,aku decide,aku lagi prefer merendah diri,dan fikirkan apa yang terbaik untuk diri aku.aku tak mahu sakitkan hati orang,dan aku juga tak mahu sakitkan hati sendiri..ini apa yang aku rasa.sebab aku ADORE korang..seriously..dan korang dah buatkan ain yang dulu,muncul kembali,tanpa sedikit pun rasa penyesalan dalam diri aku.aku diamkan diri,tak bererti aku tak suka.sebab aku suka dan aku kagum dengan korang la,membuatkan aku tak boleh nak berkata apa2..korang ada kelebihan diri,melebihi diri aku,iaitu,keyakinan diri yang tinggi.aku belum mampu nak capai sama level dengan korang lagi.hehe~tapi korang memang layak ada perasaan sedemikian,sebab,memang korang layak la..hehe~tak ada orang yang boleh lawan korang tauu..betul..tiba2,aku teringat kata2 korang,"bukan calang2 orang boleh dapat kita kan?"yea!memang betul!hehe~aku adore korang..anda tahu siapa anda..muah3 to three of you!!

No comments: