CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 5, 2010

pesan dia~

alangkah seronoknya,kalau orang yang disayangi selau mengingatkan kita tentang sesuatu yang kita tak suka nak buat.dua tiga hari ni,aku selalu terlupa nak angkat barang la,nak pkai ni la,letak kunci kereta pun tak ingat dekat mana.,.haihh..ain,kepala dah penuh dengan law kot,sampai jadi tak betul da..ehe~aminn~mudah-mudahan apa yang dibaca tu,keluar dalam final nanti.insyaallah..

this week,aku selalu teringat pesan tok mek pada aku,sepanjang 18 tahun aku membesar dengan dia.aku pun tak tahu kenapa,tiba2 aku teringat kan arwah tok mek.time tengah solat,tiba2,aku terbayangkan muka tok mek.entahlah,suatu perasaan yang tak dapat aku gambarkan.aku yakin,semua pasti merasai kehilangan dia.tok mek suka bagi pesanan dan nasihat yang berguna,kepada anak2 dan cucu2.alhamdulillah,aku sempat mendengar pesanan dan nasihat tok mek sebelum dia pergi.antara pesanan dan nasihat tok mek yang aku ingat sampai sekarang:

*"ain,tulung pakai bedak muko tuh..baru napok comey.."(mek kata,pakai bedak kat muka,so that nampak cantik.aku tak suka pakai bedak dulu,sebab malas nak gosok2 kat muka=)
*nok g masuk periksa tu,baco dulu..baco bismillah 72 kali,pahtu masuk kaki kane deh.(means,kalau nak pergi exam,baca bismillah 72 kali,and langkah kaki kanan)
*kito ni keno perangai comey.kalu muko jah comey,prangai tok comey,oghe tok kelih(means,muka yang cantik harus diikuti dengan tingkah laku yang baik,kalau tak,tak ada guna nya)and maksud tok mek jugak,aku cantik??kan3??ehe~
*jange gaduh ngan adek deh..tok molek oghe tengok.besa doh..(means jangan gaduh dengan adeq,tak elok orang tengok)mmg saya suka gaduh ngan adeq,adeq buli sy!wee~

itu lah antara pesanan yang aku teringat sekarang ni.rasa seronok bila teringat balik.sekarang?huhu~aku yakin,dengan iringan doa dari anak2 dan cucu2 tok mek,mek tenang di sana..amin~~