CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 31, 2010

dear blogger..soryy sebab dah lama aku tak update blog.actually,aku dah start kerja!wee~~rajin tak aku??ehe~at first,aku bukan nak sangat kerja pun,after kena PAKSA..(ehe~tak adala sampai kena paksa actually)dengan ibu tercinta,akhirnya,aku setuju nak kerja.aku kerja dengan sepupu aku di,KL.as for my family,diorang kenal and tahu kot aku kerja ngan siapa(ain kerja dengan anyah).sebenarnya,aku kerja ni,bukan sebab nak dapat gaji,tapi sebab nak dapat experience gaya hidup bekerja.macam one of my friend kata,marlyssa,kita kerja bukan sebab nak dapat duit,tapi experience.yea,pengalaman itu yang penting.at least,kalau kita bekerja,kita dah rasa suasana dalam pejabat,dan rasa susah nak cari duit.barulah sekarang aku tahu,bukan senag nak bekerja ni.selama ni,kita just bergantung pada parents,dan setiap bulan kita dapat duit tanpa rasa erti susah itu.once kita bekerja,kita akan lebih menghargai apa yang kita ada sekarang dan apa yang kita dapat.
experience bekerja selama seminggu ni..ehe~banyak cabaran nya..antara cabaran terbesar adalh KENA BANGUN AWAL!!!urghh...TIDAAKKK..saya perlukan waktu tidur yang lama ok..macam baby.hehe~aku kena bangun seawal 6 pagi untuk bersiap-siap,(kalau tak,jangan harap nak bangun awal macam tu.time kat hostel pun tak bangun awal macam tu ok..)then sampai je di office ibu,aku kena meredah orang ramai dalam monorail.aduss~~etika bekerja pulak??NO JEANS ok..haha~buntu jugak aku dibuatnya,sebab aku mana ada seluar selain seluar jeans kan??(padan muka kau ain).then aku kena lah sesuaikan diri dengan keadaan sekeliling.maklumlah,aku yang paling muda,so kenala hormat orang lain walaupun aku sepupu bos!haha~ok2,aku tak ada problem la dengan yang tu.insyaallah ok kot.mesti semua orang tanya,aku bekerja as apa??(ammar kata aku kerja sebagai tukang buat kopi)ehe~tak ada la.buat office work la.tengok law reports yang orang submit,sambil-sambil tu,ingat2 la balik apa yang pernah kita belajar dulu.
so,if aku jarang update blog sekarang ni,maaf ye..but aku still akan update,cuma bukanlah tiap2 hari macam sebelum ni.wish me luck ya!
rindu sangat kat diana,cartaz,lily,dhee and syaz.nape ek??tengah kerja pun teringat kat korang.hurmm..macam mana tu??

2 comments:

MARL said...

Well, thank you for quoting my name. Btw. its Marlysa bkn Marlyssa..hehe..

Love,

ain syuhada jamaluddin said...

ehe~sorry2..salah type la..
hehe~