CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 27, 2010

jUst BeWaRe On wAt U saId..

kadang-kadang,kita tak sedar,apa yang kita cakap tu,maybe boleh lukakan hati orang,
and aku tau perbuatan tu mungkin tak disengajakan,
but manusia,boleh berubah enn??
so kalau kita rasa kita ada tersalah cakap ngan orang,
kita should mengalah and "say sorry" to that person,
and im so sure,orang tu jugak dengan senang hatinya akan memaafkan..
aku cukup tertarik dengan potongan terjemahan surah ni,
"padahal sesungguhnya bagi kamu,ada malaikat2 yang mengawasi pekerjaanmu,.Yang mulia di sis Allah,dan yang mencatat pekerjaan2 mu itu.sesungguhnya,orang yang benar2 berbakti pada Allah,akan mendapat balasan syurga di akhirat kelak,dan salah satu pekerjaan yang baik itu,adalah memaafkan orang.."
kalau tanya sape2 jela,
once perkataan 'maaf' tu diucapkan,
hati siapa2 pun akan cair..
MAGIC WORD guys!
aku tahu,
kita semua datang dari latar belakang yang berbeza,
dari didikan yang berbeza,
and of course dari tempat yang berbeza,
tapi tak semestinya semua perbezaan tu,
membezakan hati kita semua..
kita punyai hati yang sama,
naluri yang sama,
kita tahu apa baik buruknya,
and aku sure,semua orang boleh berfikir dengan baik tentang apa yang diucapkan,
wahai teman,
berubah la untuk kebaikan dirimu,
kelak tidak melukakan hati siapa2 pun di kemudian hari,
aku tahu,mugkin perkara itu tidak disengajakan,
dan aku sentiasa memaafkan dirimu...
mugkin juga aku telah melakukan kesalahan terhadap dirimu..
ikhlas dari hatiku,
maafkan segala kesalahan diriku..
so..beware on wahat u said,guys..
it might hurt the person that you love most..
=))

No comments: