CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 20, 2011

saya menggunakan daya memujuk saya sebaiknya!

2 tahun saya pergi merantau,belajar kat mrsm alor gajah,
duk practice soft skill..especially daya memujuk..
apa guna belajar daya memujuk tapi tak apply dalam kehidupan seharian kan?
even rania yang kecik tu pun boleh berjaya pujuk mummy dia jangan marah dia,ni apa kan pula kita yang dah besar gajah ni..haiyaa..

cuba dengar rania pujuk mummy dia after kena marah sebab nakal sangat:
mummy: mummy tak sayang rania da..mummy sayang baby rayyan aje..rania nakal sangat ni..
rania: (sambil buat muka sedih) mummy,mummy cantikk...mummy comel...jangan angry dengan anya ok? (sambil kelip2 mata)

there..tak malu ke?malu weyh..haha
itulah, orang zaman sekarang,dah penat2 belajar,tak nak aplikasikan apa yang kita belajar..
kalau boleh,kenalah pandai pujuk..tak kira lah pujuk parents ke,kawan ke bf/gf ke..
yang penting pandai pujuk..
especially kat ex student mrsm ag...
haiyaa..malu lerr kalau daya memujuk still lemah..

saya kalau boleh,hari2 nak apply daya memujuk..
contohnya,macam sekarang ni..

saya: ibu,ibu baik..ibu comel..ibu cantik...ibu nampak berseri-seri sangat harini..alahai..ibu pakai pencuci muka apa??nak try!nak try!
ibu: along nak apa ngendeng2 dengan ibu ni?ha?ada lerr tuu..
saya:dok aihh..tak ada apa2 pun..ibu memang nampak cantik harini,that's why la kaklong puji..bukan senang tau nak dengar kaklong puji..ha..
ibu: thank you sayang..(senyum lebor ibu gue)
saya: (sambil tersipu-sipu malu)..ibu,cuba tengok jam ni,cantik tak??ada banyk colour bu..murah pulak tuu..cantik kan?kan?kan?
ibu: DAH AGAK DAH!
bahahaha~

ibu,

kalau tak dapat yang bawah ni...hurmm..

yang ni pun tak apa bu..tapi kalu ibu tak berkenan..tak apa lah..

sebab yang ni ada yang lagi cantik bu! ibu tak berkenan jugak ye?


yang ni MESTI ibu suka!cantik kan?kan?



yang ni pun cantik jugak bu..murah je..tak de la mahal mana..ehe~





(sambil buat muka menyindir) yela2..nanti ibu beli..

yeehaa~~
SEE??
menjadi kann??
sila apply daya memujuk ni dalam kehidupan seharian ye kawan2..



dulu,ada orang pernah janji nak belikan jam untuk saya..sape ek? =-=

No comments: