CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 27, 2011

AL KISAH..

al kisah,kalau seorang budak yang hampir 2 bulan duduk di rumah tanpa buat apa2,
bangun,makan,minum,kemas2 rumah sikit,then sambung tidur balik di sebelah petang,tunggu ibu bapa pulang bekerja,then tidur semula sebelah malamnya..(seawal 2 pagi)
dan apabila dia sudah mula bekerja,
bangun pagi(i mean awal pagi ye,,.),terus pergi bekerja,balik pada sebelah petang nya,dan sampai di rumah hampir isyak,makan malam( itupun kadang2 tak makan),then terus tidur..ZzzzzzZ..(seawal 10 malam)

see??nampak tak perbezaannya.. =-=

begitulah senario nya kebelakangan ni..ahahaha~rasakan ain!dulu,bangun sikit punya ' awal ', now laagiii awal kena bangun..muahahaha~

bila dah start bekerja ni, baru lah saya faham, macam mana penat nya mencari rezeki..macam mana susah nya nak cari rezeki untuk menampung hidup..bila fikir semula,saya ni yang belum ada anak and belum kahwin nak cari rezeki pun,dah mengeluh..cuba tengok orang yang dah ada anak and family yang perlu di tanggung..kadang2,satu kerja pun tak cukup..siap buat overtime lagi..i tell you,i SALUTE lah orang yang buat overtime, and yang ada 2-3 kerja dalam satu masa!..wah3..saya yang duduk menghadap komputer 9 jam ni pun tak larat dah,sampai rasa nak termuntah dah pandang skrin komputer,yang hanya ada microsoft word di hadapan..(eh2..facebook pun ada)=-=

almost seblulan dah bekerja,nak kata tak best pun tak jugak,nak kata best,memang best lah!sebab dapat jumpa orang2 baru,dapat belajar benda baru..kalau dulu,saya kerja kat KAC branch KL, now bekerja kat KAC branch shah alam..mungkin,cuti semester yang lagi satu,saya akan bekerja di KAC branch kelantan pulak..haha~kalau boleh,semua branch nak jelajah,..hek3..

part yang paling best kerja kat sini, i can make new friends!and bukan calang2 orang i berkawan youu..dengan lawyer2!ouch2~sungguh jeles di situ ye, bila orang lain dapat jadi lawyer,sedangkan saya,belajar law pun separuh jalan aje..ehe~
dengar diorang punya experience working as lawyer, i tell youuu,takut i mendengar nya..ada kakak tu cakap,
"kalau tak kena marah,kena herdik dengan judge tu,pelik namanya.."
ohoiii...saya yang kena marah dengan ibu pun nak menangis,ni apa lagi kalu kena marah and herdik dengan judge..ahahaha~



and part yang laagiii best, kat office ni semuanya perempuan..yeehaaa~~
woman's territory!
muahaha~

okay bye..dah sudah merepek..

p/s: LAILATUL ADNIN..SAYA MAIN DENGAN SAFWAN HARI2 SEKARANG NI..SILA JELESS..=P

No comments: