CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 2, 2011

march~


now we're in march..kejap je rasa..tahu2 je dah bulan 3..saya rasa baru sangat2 masuk uitm..nak kata baru pun,sekarang ni busy nak siapka assignment and test..this week test account,and quiz maths,next week test ADS and CSC,then the following week test maths and titas..lepas ni apa lagi??ehe~students's life,macam tu lah kan?time ni je kita nak rasa tension dengan assignment yang menggunung tinggi and test2.hopefully kita semua dapat go through tiga thaun zaman belajar ni,dengan penuh sabar,and at last kita dapat apa yang kita nak dalam hidup kita..amin~time ni aje kita nak rasa susah,then after that,worth it kan dengan semua penat lelah kita??boleh shopping banyak2, (ehe~),boleh tolong ibu and abah,boleh macam2 la!insyaallah..so,jangan pernah give up time study ni..yes,of course,akan ada time2 kita rasa kita putus asa sangat2 if tak dapat buat something,but it is not the end of the world..work hard,study smart,insyaallah,tuhan lebih tahu..tuhan tahu kerja keras kita untuk buat sesuatu tu..

semalam,borak2 dengan roomate sambil buat account..ehe~banyak borak daripada study kot..stress sebab tak dapat nak balance trial balance..al maklum la,saya ni,tak pernah ada basic account,so macam siput sedut sikit nak memahami account ni..and after dah dapat,reward kat diri sendiri dengan layan movie sampai pukul 4 pagi!hek3..okay,balik pada cerita aku borak2 dengan roomate tu..saya cerita kat roomate,yang saya ni ada 2 orang adik beradik je,and dua2 pun perempuan..so,nak lepas pergi mana2 tu,quite susah jugak la,yela,sebab anak perempuan kan,kenala jaga everything..then tiba2 saya teringat time bila entah,ada family sebeblah abah meninggal,lelaki la..on the way balik after kebumi jenazah tu,abah kata,

"abah tak ada anak lelaki,nanti siapa nak usung abah kalau abah tak ada??"
terkedu saya dengar..okay,memang nak menitik air mata time tu..my roomate pun terdiam bila dengar saya cerita macam tu..one of my roomate kata,:
"so,ain kenalah cari orang yang betul2 boleh lead your family,sebab dia akan jadi seseorang yang tersangat penting dalam your family,if your abah dah tak ada..lebih2 lagi,ain anak sulung..just jangan fall in love dengan orang yang salah please?"

okay..terdiam sekejap..tersangat betul apa yang dia kata..ingat sampai bila2 ain..please?

No comments: