CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 5, 2010

just the way you are..

firstly..cuti ni..ya allah..bosan nya..tak tahu nak buat apa..tengoklah mcam mana..nak kerja ataupun tidak..ehe~al maklum lah,tahap kemalasan sekarang ni,tahap paling maksimum.so,kalau nak kerja,kena lah be ready betul2,and bukan sebab terpaksa..hehe~habiskan exam muet dulu,the baru decide balik..hopefully everything ok lah kali ni..ya allah,,permudah kan lah ujian kali ni..aminn..

firstly..aku suka sangat2 post mrlysa baru2 ni..post dia yang mengatakan tentang menjadi diri sendiri..yea..betul apa yang mar katakan dalam blog dia..kita tak mampu nak puaskan hati semua orang..kita juga tak mampu nak mengubah diri kita menjadi orang lain semata-mata nak puaskan hati semua orang..benda tu tak kan terjadi pun,and tak akan pernah terjadi..sebab kita adalah diri kita,and tak ada siapa pun boleh ubah benda tu..kalau kawan kita tak suka dengan cara kita,then tak apa lah..maybe gaya dia tak sama dengan kita..teruskan berkawan macam biasa..tapi tak mungkin lah boleh rapat mcam kita rapat dengan best friend kita sebab perwatakan kita dengan dia yang berbeza.

orang sekeliling,boleh menilai kita dengan pelbagai jenis cara..cara yang baik,cara yang kurang baik,cara yang meluat,cara yang marah,senang kata,benda ni depends on people who judge us,as a person..terpulang pada mereka macam mana nak terima diri kita yang sedia ada macam ni..maybe la..ada certain2 perangai yang perlu di ubah..untuk kebaikan diri sendiri..but then kalau perangai kita diubah dengan cara yang drstik sebab nak puaskan hati orang...urmmm...susah lah sikit kot..ehe~so...just stay the way you are...kalau orang tak suka dengan cara kita,biarlah..kena banyak2 kan bersabar..they have their own reason..but believe in yourself,if you tak salah,then tak perlu takut.tak apa,satu hari nanti,orang yang tak suka kita tu akan sedar dengan sendirinya,and dia akan berkata pada diri dia sendiri "owh..aku salah tentang apa yang aku kata pada dia.."

jom kita start kenal balik!
hai..asalamualaikum..
nama saya,ain syuhada bt jamaluddin..
saya baru 19 tahun..muda lagi actually..aha~
baru habis asasi undang2 di uitm kuantan..
saya tak cantik,saya tak comel,saya tak ada lah baik macam bidadari,and saya juga tak ada lah menawan untuk semua orang pandang..saya adalah saya..
saya menjadi apa yang sepatutnya saya jadi..dan saya cuba ubah kalau perangai saya perlu di ubah..
saya ni,senang sangat nak mengalirkan air mata,especially dengan orang yang saya rapat..
kalau orang marah,saya lebih suka mendiamkan diri..sebab saya tak nak mengeruhkan keadaan..diam tak semestinya benda tu betul dan saya mengia kan setiap apa yang orang kata.but maybe,diam itu lebih baik untuk sementara waktu..dan bila tiba masanya,saya sendiri yang akan explain everything..
so,diam bukan bermakna marah,benci dan mengia kan setiap kata..ok?hehe
apa lagi ek?senang cerita,kenal dulu,then you guys judge me,siapa saya...

just stay the way you are..i wont ask you to change a thing..

2 comments:

Labibah Mahdzir said...

name saye bibot. 20 taun. matang. ok tu tipu. sy kuat merepek. kaki buli. dan, suke tidor.

hikhikhik.

can i be your friend?

*malu malu*

ain syuhada jamaluddin said...

of course yes!u will be my friend sampai bila2 kan??
matang tu betul ok,yg tu xtipu..
yg kuat tido tu,kita,bukan bot..haha~