CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 21, 2010

adik...owh..adik..


al kisah..pasal adik aku..macam yang semua orang tahu,aku ada seorang sahaja adik..yes,..seorang sahaja..tak ada ramai adik beradik macam orang lain..walaupun aku hanya ada seorang adik,tapi perangai dia..masyaallah!macam ada 10 orang adik!ha ha..tak tahu nak kata macam mana..
baru2 ni,adik aku baru je habis spm..one day after dia balik,dia kata..
"adik aim nak kurus dalam tempoh cuti ni.."
"adik nak belajar masak lah along,bagus kan?"
"adik nak try kemas rumah"
and bla..bla..bla..banyak lagi lah yang dia wish nak buat cuti ni..then aku mengia kan ajelah apa yang dia hajatkan..actually,aku nak tengok sejauh mana dia nak buat semua tu..kalau dia buat,alhamdulillah la!senang sikit kerja kaklong dek..hek3

al kisah~last week,aku and adik nak pergi rumah kawan ibu yang dah siap jahitkan baju abah..kitorang pergi waktu malam..then aku masuk lah 'row' rumah makcik tu,,.apa yang aku tahu,rumah makcik tu hujung sekali,.aku tanya lah kat adik..
"betul ke rumah dia ni?"
dengan confident nya dik kata, "betul lah along,.anak dia kawan adik..adik tau lah..
tiba2 tak sampai beberapa saat,adik dah masuk kereta semula..ai,kejap betul..then adik sengih2..aku tanya la..
"mana baju abah?"
"err..salah rumah la along.."
muahaha~~~aku gelak sampai sakit perut..tu lah,lain kali dengar cakap kaklong..hek3

adik..you're now 17 years old..i repeat..17!
adik dah besar da tau..pandai2 lah jaga diri okay?
banyak lagi benda yang adik kena face dalam hidup..and perjalanan hidup adik baru sahaja bermula..so,don't get too excited..
you will always be my 'lil' sister,walaupun hakikatnya,you're not that 'lil'..=p
nanti kaklong tak ada kat rumah,jaga ibu and abah..
tolong kemas rumah please?janganla malas sangat..aduss~~kalau adik malas,adik tahu apa akibatnya..nak ke jadi gemuk??ceyytt..saja je menakutkan adik..aku memang suka cakap macam tu kalau adik malas buat kerja..ha ha..
dah2..stop ain..buli adik je kejenya,.
HAPPY BIRTHDAY AIN SYAHIDAH!
MAY ALL YOUR DREAM COME TRUE..
adik nak jadi doctor kan suatu hari nanti?
kaklong tahu adik akan capai cita2 adik..insyaallah..
sweet 17!
LOVE YOU..

2 comments:

cik fara said...

wishkan hapy birthday kat adik ko pleaseee :D

ain syuhada jamaluddin said...

okay farah syg!i will..hehe