CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 13, 2012

KaU.aKU.

kau.aku.
perkataan yang jarang digunakan, tapi kerap dilakukan.
contoh?
barang kau.barang aku.
kau punya.aku punya.

senang cerita, selfish..
yes,selfish perlu ada,untuk protect diri sendiri,tapi bukan selalu.
perlu juga toleransi.
toleransi yang akan mengubah cara hidu kita, cara pergaulan kita,DAN
mengubah orang yang melihat dan mendengar,SUPAYA,
jangan terlalu pentingkan diri sendiri.

kau.aku.
perasaan kau.perasaan aku.
perasaan kau kalau aku tak jaga, siapa nak jaga?
perasaan aku juga, kalau bukan kau yang jaga siapa lagi?

kau.aku.
masing-masing diperlukan.
masing2 penting.
hidup jangan terlalu di atas,
tunduk, dan lihat orang yang di bawah.
mungkin sekarang kau di atas, tapi nanti kau akan di bawah.
itu hkum karma yang perlu kau fahami.

forgive and forget..
marah itu perlu, tapi jangan lama2..
sedangkan tuhan pun ampunkan dosa hambanya,
apa lagi kita yang hanya manusia biasa??

No comments: